Mongolie in computergame

Computergames hebben een decor nodig. Vaak zijn het verzonnen werelden of wordt gebruikt gemaakt van de echte geografische gebieden. Mongolie is, op enkele historische spelen na waar Djenghis Khan in voorkomt, nooit echt in beeld als locatie voor een computerspel. Maar binnenkort komt Cradle uit op de pc. Dat heeft een virtueel Mongolie (het jaar 2076) als basis. Volgens de makers woon je in een tent, ergens in de heuvels van Mongolië, en ga je iedere dag in een nabijgelegen pretpark (?????) op zoek naar onderdelen om je defecte robot te repareren. We zien in de trailer een ger, waarin de kachel behaaglijk brand en ook op de inrichting hebben de makers hun best gedaan. Ook al houd je niet van games, de trailer alleen al is de moeite waard.

Mooi ook om te zien hoe bijna alles in de wereld van Cradle interactief is. Raap een willekeurige stok van de grond, gooi hem tegen een boom zodat het fruit eruit valt, trek handmatig een keukenla open, pak een mes en snij het fruit in stukken. En dan zijn er ook nog allerlei futuristische gadgets waarmee je bijvoorbeeld de omgeving scant of bloemen opslaat in holografische plaatjes. Dit soort verkenningsspellen staan of vallen bij een interessante wereld, maar dat zit bij Cradle wel goed. Wat het verder nog met Mongolie van doen heeft, is een raadsel, maar hopelijk geeft het spel een antwoord. Ik kan in elk geval niet wachten om het te gaan spelen.
Cradle verschijnt over een paar maanden. In eerste instantie alleen voor de pc, maar daarna ook voor de Mac en alle apparaten die draaien op iOS of Android.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s